no-img
لایک فایل

راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام - لایک فایل


لایک فایل

ادامه مطلب

راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام
zip
اسفند ۲۵, ۱۳۹۶
۰ تومان

راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام


اینستاگرام در سال ۲۰۱۶، یک قابلیت جدیدی به نام بیزینس پروفایل (Business Profile) را به کاربران خود معرفی کرد. این امکان برای کسب و کارها در نظر گرفته شده بود و دست آنها را برای استفاده تجاری از اینستاگرام بازتر می‌کرد. پس کاملاً طبیعی بود که با استقبال بسیار خوبی روبرو شود.

اما هیچ بعید نیست که شما هنوز اکانت اینستاگرام خود را تجاری نکرده باشید. در این صورت، خواندن این راهنما برای شما واجب است. در این راهنما به شما می‌گوییم که بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست، چه کاربردهایی برای شما خواهد داشت و نحوه ساختن بیزینس پروفایل در اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم. (اگر شما برای ایجاد اکانت تجاری اینستاگرام خود عجله دارید، کافی است به بخش آخر این مقاله مراجعه کنید.)

اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

قبل از هر چیز، لازم است شما دقیقاً بدانید که اکانت تجاری اینستاگرام چیست. همانطور که قبل از این گفتیم، صفحه تجاری (یا همان Business Profile) اینستاگرام مخصوص کسانی است که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند. یعنی تمام کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با ایجاد یک بیزینس پروفایل، شما به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه خود دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که می‌توانند به فروش بیشتر شما کمک کنند و کاربران عادی اینستاگرام، به آنها دسترسی ندارند.

البته، لازم نیست نگران باشید. تبدیل کردن یک حساب اینستاگرام به اکانت تجاری، هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و به سادگی (و به صورت کاملاً رایگان) امکان‌پذیر است. ما در انتهای همین مقاله، آموزش های لازم را برای این کار به شما خواهیم داد.

امکانات ویژۀ بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

حال که با ایده کلی Business Profile آشنا شدید، حتماً می‌پرسید که با داشتن چنین حسابی، چه امکاناتی به شما داده می‌شود. پس در ادامه به بررسی امکانات و قابلیت‌های ویژه اکانت های تجاری اینستاگرام خواهیم پرداخت.

۱) Contact Button: دکمه‌ای برای تماس با شما

بدون شک، این بهترین قابلیت پروفایل‌های تجاری است؛ چرا که مهم‌ترین نیاز یک کسب و کار، یعنی امکان برقراری ارتباط با مشتریان را برطرف می‌کند. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، با استفاده از این قابلیت می‌توانید یکدکمه تماس در صفحه اینستاگرامتان ایجاد کنید.این دکمۀ تماس (Contact) در بالای پروفایل شما به نمایش در می‌آید و با استفاده از آن می‌توانید آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب‌وکارتان را درج کنید تا مخاطبان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

دکمه تماس بیزینس پروفایل

اگر قصد دارید از حساب تجاری استفاده کنید، حتماً این قابلیت را نیز مورد استفاده قرار دهید. حتی پیشنهاد می‌دهم در کپشن پست‌هایتان وجود این دکمه (امکان برقراری تماس) را به کاربران خود اطلاع بدهید.

۲) Instagram Insights: ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان

به عنوان یک برند یا کسب و کاری که در اینستاگرام فعال است، شما باید کاربرانتان را بشناسید و رفتار آنها را تحلیل کنید. بعلاوه لازم است بدانید که پست‌هایی که منتشر می‌کنید چه بازخوردی دریافت می‌کنند.

یکی از بهترین قابلیت های پروفایل های تجاری، امکان تحلیل و آنالیز کاربران صفحه است. این یعنی شما به اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای خود دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات شامل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می‌شوند.

در ضمن، شما امکان بررسی آمار مربوط به هر یک از پست های خود را نیز خواهید داشت. البته باید به خاطر داشته باشید این تجزیه و تحلیل تنها دربرگیرنده پست‌های بعد از تغییر به Business Profile است. در تصاویر زیر شما می‌توانید بخش آنالیز (یا همان Instagram Insights) اکانت های تجاری را مشاهده کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام برای بیزینس پروفایل ها

۳) امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

بگذارید ابتدا یک توضیح کوتاه در مورد استوری بدهیم. استوری اینستاگرام همانطور که از نامش پیداست، به شما اجازه می‌دهد داستان تعریف کنید. داستانی که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود. (اگر تمایل دارید دربارۀ استوری‌ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم حتماً سری به مقالۀ استوری اینستاگرام وبلاگ ما بزنید.) استوری اینستاگرام از همان ابتدا محبوبیت زیادی پیدا کرد. کاربران آن را می‌پسندند و تعامل زیادی با آن برقرار می‌کنند. از طرف دیگر بیزنس‌ها از این قابلیت برای معرفی خود و برندسازی استفاده می‌کنند.

اما استوری اینستاگرام با یک محدودیت مواجه است: در حالت عادی نمی‌توان هیچ لینکی در آن قرار داد! مگر آنکه شما یک اکانت تجاری داشته باشید. البته، لازم به ذکر است که تنها بیزنس پروفایل‌هایی که بیش از ۱۰۰۰۰ فالوور دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. در مقاله دوستان ما در نوین، چگونگی قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام را یاد خواهید گرفت.

۴) Instagram ads

قابلیت دیگر Business Profile سهولت در ایجاد تبلیغ است. یعنی شما می‌توانید هر یک از پست‌‌های صفحه اینستاگرامتان را تبدیل به یک تبلیغ بکنید (یا به اصطلاح آن را پروموت کنید). برای این کار کافیست روی پست موردنظرتان کلیک کرده و گزینه Promote را انتخاب کنید. البته این قابلیت در ایران فعال نیست، با اینحال ما می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم. (برای اطلاعات بیشتر به صفحه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام) مراجعه کنید.

محدودیت های Business Profile نسبت به پروفایل های شخصی

درست است که ایجاد بیزینس پروفایل برای شما فایده های بسیاری دارد. اما دو محدودیت هم برای شما ایجاد خواهد کرد. محدودیت هایی که در اکانت های شخصی (همان حساب های عادی اینستاگرام) با آنها روبرو نخواهید بود. برای اینکه کامل با مزایا و معایب اکانت های تجاری آشنا شوید، تصمیم گرفتم این دو مورد را نیز خیلی کوتاه بررسی کنم.

  1. اکانت های تجاری را نمی‌توانید خصوصی (private) کنید.

    پروفایل‌های شخصی می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند. اما امکان خصوصی کردن یک اکانت تجاری وجود ندارد. البته طبیعتاً یک برند نمی‌خواهد خصوصی باقی بماند، بلکه برعکس می‌خواهد بیشتر دیده شود. اما موقعیت‌های بخصوصی هم وجود دارند که ممکن است یک کسب و کار بخواهد با سخت‌گیری بیشتری فالوور بگیرد. در این حالت، استفاده از بیزینس پروفایل را پیشنهاد نمی‌کنم.

  2. امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد.

    بیزنس پروفایل می‌تواند تنها به یک صفحه فیسبوک متصل باشد، اما پروفایل شخصی می‌تواند به چندین صفحه متصل باشد. پس اگر برند شما چندین شاخه دارد که توسط صفحات مختلف فیسبوک از هم جدا هستند، فقدان این قابلیت را حس خواهید کرد! (ولی به شرط آنکه فیسبوک با مخاطبان کم فارسی خود برای شما مهم باشد.)

آیا شما هم به بیزینس پروفایل اینستاگرام نیاز دارید؟

تا به اینجا در مورد فایده های حساب تجاری اینستاگرام به شما گفتیم. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا می‌خواهید پروفایل شخصی‌تان را به Business Profile تبدیل کنید، اینفوگرافیک زیر در گرفتن این تصمیم به شما کمک خواهد کرد. در نهایت اگر تصمیم شما ایجاد یک اکانت تجاری بود، در بخش بعد یاد می‌گیرید که چگونه باید این کار را انجام دهید.

اینفوگرافیک بیزنس پروفایل

چگونه یک حساب تجاری اینستاگرام ایجاد کنیم؟

حالا که به طور کامل در مورد اکانت تجاری اینستاگرام صحبت کردیم و شما بخش های مختلف آن را شناختید، وقت آن رسیده است که درباره نحوه تبدیل یک اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل به شما آموزش بدهیم. با دنبال کردن قدم به قدم این راهنما، به سادگی می‌توانید یک حساب تجاری اینستاگرام ایجاد کنید.

نکته: برای استفاده از بیزینس پروفایل باید یک صفحه فیسبوک داشته باشید و ادمین آن باشید.

  1. برای شروع، وارد حساب کاربری اینستاگرامتان بشوید.
  2. در قسمت Account Settings گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله، از شما خواسته می‌شود وارد اکانت فیسبوک خود بشوید.
  4. بعد از مشخص شدن حساب فیسبوک مورد نظر، شما به صفحات فیسبوکی که مدیریت آنها به عهده این حساب است دسترسی خواهید داشت و می‌بایست صفحه فیسبوک مورد نظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این صفحه از این پس به اکانت تجاری اینستاگرام شما متصل خواهد بود و امکان اتصال آن به هیچ صفحه دیگری وجود ندارد. البته همانطور که گفتیم، شما باید ادمین این صفحه فیسبوک باشید و فقط یک صفحه را می‌توانید متصل شوید.
  5. سپس اینستاگرام از شما می‌خواهد یکی از اطلاعات تماسی که در صفحه فیسبوکتان قرار دارد را انتخاب کنید؛ شماره تماس خدمات مشتری، ایمیل و یا آدرس پستی تا در صفحه اینستاگرام شما دکمه کانتکت یا همان تماس نمایش داده شود. در این قسمت هم انتخاب حداقل یکی از این موارد الزامی است.

تمام شد! به همین سادگی شما هم صاحب یک بیزنس پروفایل شدید.

سخن پایانی

یکبار دیگر باید تاکید کنم که اگر قصد کسب درآمد از طریق اینستاگرام را دارید، حتماً صفحه خود را به حالت تجاری در بیاورید. بیزینس پروفایل امکاناتی به شما (و تمام بیزینس ها و برندهای دیگر) می‌دهد که از طریق آن می‌توانید شناخت بهتری از مخاطبان خود پیدا کنند، تعامل بیشتری با آنها برقرار سازید و راه های تماس مختلفی پیش پای مشتریان خود قرار بدهید.



موضوعات :
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

وحید عابدینی 238 نوشته در لایک فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    پاسخ دهید